بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۰۷|
      تعداد بازدید: 411
      وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه هیات دولت:
      کالاهایی که در گمرکات هستند و اظهارنامه گمرکی ندارند، "رسوب" تلقی نمی‌شوند
      وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت رسیدگی به کالاهای رسوب شده در گمرکات با تاکید بر اینکه کالاهایی که در گمرکات هستند و اظهارنامه گمرکی ندارند، "رسوب" تلقی نمی‌شوند، خاطر نشان کرد: درباره کالاهایی که اظهارنامه گمرکی برای آنها پر شده باشد، به آن معنا، رسوبی در گمرکات وجود ندارد.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این وزارتخانه در زمینه حمایت از بنگاه های اقتصادی اظهار داشت: مجموعه تلاش‌های این وزارتخانه به این سمت می رود که بنگاه‌های اقتصادی از نظر تامین مالی دچار مشکل نشوند؛ در این زمینه وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع بانک‌ها، مقرر کرده تا همه طرح هایی که در آستانه بهره برداری قرار دارند، برای اعطای تسهیلات تکمیلی در اولویت قرار گیرند.

      وی با تاکید بر اهمیت تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی گفت: در بازار بورس در حال روان‌سازی و تسهیل قوانین و مقررات به گونه‌ای هستیم تا بنگاه‌های بیشتری برای تامین مالی از ظرفیت این بازار استفاده کنند و از این طریق از نظر تامین مالی به بنگاه‌های تولیدی کمک شود.

      وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت رسیدگی به کالاهای رسوب شده در گمرکات، خاطر نشان کرد: درباره کالاهایی که اظهارنامه گمرکی برای آنها پر شده باشد، به آن معنا، رسوبی در گمرکات وجود ندارد.

      وی افزود: بحثی که امروز وجود دارد درباره واردکنندگانی است که در مهلت مقرر کار ترخیص کالاهای خود را انجام نداده اند و این کالاها شامل حدود یک هزار خودرو می‌شود.

      دژپسند گفت: از نظر قانون و مقررات مقصر باقی ماندن بیش از یک‌هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور، واردکنندگان آنها هستند که در مهلت پیش بینی شده، اقدام به ترخیص نکرده‌اند و از جانب نهادهای حکومتی نیست و ترخیص برخی کالاهای دیگر نیز نیازمند دستور قضایی است.

      وزیر امور اقتصادی و دارائی همچنین درباره کالاهایی که اظهارنامه گمرکی ندارند، گفت: کالاهای گروه چهار که واردات آنها ممنوع بوده، کالاهایی که ثبت سفارش نشده و همچنین کالاهایی که منشاء ارزی آنها تامین نشده است از جمله کالاهایی هستند که همچنان در پایانه های باری و گمرکات قرار دارند؛ بنابراین اظهارنامه گمرکی برای آنها پر نشده و بر این اساس کلمه رسوب به آنها اطلاق نمی‌شود.