بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۲/۱۱|
      تعداد بازدید: 763
      وزیر اقتصاد در نشست مشترک با مجمع کارآفرینان خبر داد:
      پیشنهاد دژپسند برای طرح واردات در قبال صادرات در هیات دولت
      وزیر امور اقتصادی و دارایی از موافقت اولیه رییس جمهور با پیشنهاد وزارت اقتصاد در خصوص طرح واردات در قبال صادرات خبر داد.

      به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در دومین نشست مجمع کارآفرینان ایران، با اعلام این خبر اظهار داشت: در روزهای اخیر با مقامات آذربایجان و وزیر اقتصاد عراق، پیشنهاد راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی ایران در این کشورها را در میان گذاشته ام.

      وزیر اقتصاد یادآور شد: البته باید به یاد داشته باشیم که در صورت موافقت طرف مقابل، باید کالاها و تولیدات ایرانی در این مراکز عرضه شوند تا شعار رونق تولید مصداق عینی پیدا کند.

      وی تصریح کرد: ما در سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، آماده هر گونه کمک به شما برای سرمایه گذاری در خارج از ایران به منظور تقویت بخش خصوصی کشورمان هستیم.

      دژپسند با تاکید بر اینکه همه، به ویژه صادر کنندگان باید در قبال کاهش ارزش پول ملی، نوعی عصبیت و اکراه داشته باشند، اظهار داشت: ما از صادر کننده انتظار نداریم از جیب خودش هزینه کند اما کمترین توقع ما، عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما است، کما اینکه شاهدیم از ۴۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات در سال گذشته، تنها ۱۰ میلیارد دلار آن به کشور بازگشت.

      وزیر اقتصاد با اشاره به سخنان برخی فعالان اقتصادی در خصوص کاهش تقاضا نیز اظهار داشت: من با شما احساس همدردی می کنم اما یک پیشنهاد دارم و آن اینکه، یک مقدار قیمت کالاهایتان را کاهش دهید؛ مگر درآمد مردم طی سال گذشته چقدر افزایش داشته که توقع داشته باشیم سالانه این مقدار افزایش قیمت را تجربه کنیم؟

      دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، از رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خواست، در جلسه ای با اعضای مجمع، قابلیت ها و ظرفیت های بازار سرمایه در امر تامین مالی را به بررسی بگذارد.

      وی ادامه داد: خوشبختانه در بازار سرمایه، در بحث انواع اوراق اسلامی هیچ مشکلی وجود ندارد اما در کاربرد آن گویا مشکلاتی هست که به نظر میرسد، ناشی از عدم ترویج و معرفی این اوراق باشد.

      وی با اشاره به ابراز رضایت بسیاری از بازرگانان و تولیدکنندگان از تحولات مثبت در تسهیل تجارت خارجی از سوی گمرک تاکید کرد: یکی از ابزارهای ما برای رونق تولید تسهیل و تسریع در امر صادرات و واردات به ویژه واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه ای است و بنده نیز به گمرک تاکید کرده ام زمان را در فرایند مبادلات به حداقل ممکن برسانند.