بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۲۹|
      تعداد بازدید: 1385
      رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت:
      بانک تجارت شایسته مشتریان و سهامداران
      رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت مقارن با 39 سالگی این بانک به تشریح بخش‌هایی از اقدامات خود طی 12 ماه اخیر پرداخت.

      مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد تاسیس بانک تجارت به سهامداران و مشتریان این بانک گفت: بانک تجارت با ادغام یازده بانک خصوصی و بین المللی در سال 1358 تشکیل و تبدیل به مجموعه‌ای با ارزش از تجارب گران قیمت بانکداری کشور شد. حضور بانک بازرگانی، اولین بانک خصوصی ایران مستقر در محل پیشین بانک شاهی (نخستین بانک ایران) و بانک‌های ایران - هلند، ایران - ژاپن، ایران انگلیس، اعتبارات ایران و... به عنوان 11 بانک مذکور خود نشان از قدمت و اعتبار بانک‌های تشکیل دهنده بانک تجارت دارد. این بانک در دوران دفاع مقدس نیز حمایت و همکاری گسترده‌ای را با جبهه دفاع مقدس داشته و کارکنان بانک تجارت نزدیک به 40 شهید و صدها جانباز و رزمنده تقدیم انقلاب اسلامی کرد. وی با بیان اینکه بانک تجارت در این سال‌ها نوسانات و نشیب و فرازهای بسیاری را به خود دیده و امروز برکات چهار دهه خدمتگزاری به هموطنان در جای جای میهن آشکار است، افزود: توسعه و احداث بزرگترین سدهای کشور، مشارکت در احداث مترو، مشارکت در طرح‌های نفت و انرژی کشور و پتروشیمی‌های عظیم کشور، احداث آزادراه و بزرگراه ها، همکاری با شرکت‌ها خودروسازی و پروژه‌های فولاد و سیمان و پروژه‌های اقتصادی عظیم دیگر تنها گوشه‌ای از خدمات اقتصادی بانک تجارت بوده است.

      رضا دولت آبادی در خصوص فرایند خصوصی سازی بانک تجارت یادآور شد: پس از تصویب سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام بانک در نهم آذرماه 1388 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. این فرایند مسیر پیش روی بانک را ترسیم و تکلیف را مشخص کرد. به عبارتی از آن تاریخ پاسخگویی به ذینفعان یعنی سهامداران، مشتریان و هموطنان از طریق انجام عملیات بانکی سودآور و همگام با سیاست‌های اقتصادی دولت جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

      مدیرعامل بانک تجارت درباره وضعیت سهام این بانک در تابلوی سازمان بورس گفت: فارغ از چند سال اخیر، از ابتدای سال جاری یعنی فروردین 1397 من و همکارانم در شروعی دوباره هم پیمان شدیم تا آنگونه که شایسته نام این بانک معتبر بود برنامه‌ریزی و عمل کنیم. ابتدای سال جاری سهام بانک تجارت در سازمان بورس زیر 600 ریال ثبت شد که این عدد ناشی از عوامل بسیاری همچون تراز منفی مالی زیان انباشته و دیگر موارد بود. اما با حمایت سهامداران، همراهی مشتریان و تلاش همکارانم در 12 ماه گذشته، اکنون سهام بانک تجارت بالای 1200 ریال معامله می‌شود. اما آنچه اهمیت دارد تداوم این روند مثبت است. دولت آبادی افزود: هم قسم شده‌ایم، من و مدیران و سایر همکارانم در بانک تجارت تا کارنامه‌ای درخشان از خود به جای بگذاریم.

      وی با اشاره به برخی اقدامات و تحولات در بخش‌های مختلف بانک تجارت طی 12 ماه اخیر گفت: سال 1397 را با شعار تلاش فردی، مشارکت جمعی و تحقق برنامه‌ها آغاز کردیم. این شعار مسیر را برای دستیابی به اهداف روشن کرد. پس از تحلیل و بررسی شاخص‌های آماری در ابتدای سال، بر روی سه هدف عمده کاهش نرخ هزینه پول، سودآوری دستگاه‌های POS و کاهش مطالبات معوق تمرکز صورت گرفت و برای رسیدن به این هدف‌ها مشوق‌های مختلفی تعیین شد. هم اکنون با تلاش همکاران، کاهش 51 درصدی زیان جاری بانک را شاهد هستیم که در واقع با تلاش همکاران سراسر کشور هم راستا با اهداف مذکور محقق شده است. امیدواریم با ادامه روند وصول مطالبات، کاهش هزینه پول و افزایش رشد کارمزدها و تعهدات روند کاهش زیان بانک تا پایان سال جاری با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

      رضا دولت‌آبادی درباره توسعه خدمات الکترونیک این بانک مانند همراه بانک، دستگاه‌های POS و درگاه‌های اینترنتی بانک تجارت اذعان داشت: می‌دانیم باکیفیت ترین درآمدهای هر بانک درآمدهای غیرمشاع هستند؛ درآمدهایی که از طریق ارائه خدمات و دریافت کارمزد حاصل می‌شود. بانک تجارت هم برای افزایش سهم خود از این درآمدها طی سال جاری تلاش بسیاری داشته است. خدمات الکترونیک بانک تجارت نیاز به یک پوست اندازی داشت و ما این پروژه بزرگ را چند ماهی است از طریق اجرای پرژه گذار با همکاری شرکت توسعه ارتباطات الکترونیک تجارت ایرانیان (تاتا) آغاز کرده‌ایم و در گام مهم بعدی پروژه پیاده‌سازی Corebanking را در پیش داریم.

      مدیرعامل بانک تجارت در ادامه به موضوع مطالبات معوق بانک تجارت به ویژه مطالبات از دولت اشاره کرد و گفت: مطالبات بانک تجارت به ویژه مطالبات از دولت مهمترین موضوعی است که طی چند سال گذشته با آن مواجه بوده‌ایم. پس از انجام برخی هماهنگی ها با وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی، خردادماه سال جاری طی جلسه‌ای به میزبانی بانک تجارت و با حضور دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع مطالبات بانک‌ها از دولت مورد بررسی قرار گرفت. در همین راستا جلساتی را هم با مدیران عامل و مدیران مالی بانک‌های کشور و همچنین کارشناسان و مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی داشته‌ایم و خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده و در حال انجام و پیگیری است.

      رضا دولت‌آبادی با اشاره به تلاش این بانک برای ارائه خدمات بهینه در شعب بانک تجارت افزود: معتقدم منشأ تمامی تحولات در هر بانک از شعبه شروع می‌شود. این شعب هستند که به طور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند و همکاران ما در شعبه به عنوان نماینده مجموعه بانک تاثیر به‌سزایی در ایجاد تمایل و یا احتمالا عدم تمایل مشتریان نسبت به همکاری با بانک تجارت دارند. بنابراین برای افزایش مستمر کیفیت خدمات شعبه‌ای بانک برنامه ریزی و تلاش‌های بسیاری طی 12 ماه اخیر صورت گرفته است.

      مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، نوسانات نرخ ارز، مشکلات بخش تولید و سیاست‌های اقتصادی دولت محترم تاکید کرد: بانک تجارت برای ایفای نقش موثر و سازنده برنامه‌های مدونی را داشته و دارد و ضمن برقراری ارتباط مستحکم با مشتریان استراتژیک خود، برای شرایط تحریمی نیز همچون سال‌های گذشته تمهیداتی را اندیشیده است. وی افزود: در کنار این موارد بانک تجارت همچنین برنامه‌های مختلفی در خصوص روش‌های نوین تامین مالی و یا ایجاد مکانیسم‌های اختصاصی مالی برای مشتریان حقوقی دارد که در حال اجرا و پیگیری است. ما نیز همچون گذشته راهکارهایی را برای تداوم خدمت رسانی به مشتریان پیش بینی کرده‌ایم. مدیریت امور بین الملل بانک تجارت در این مسیر تلاش دارد از طریق افزایش همکاری با کارگزاری‌هایی که همچنان با ما ارتباط دارند و همکاری با صرافی بانک نسبت به حفظ کانال‌های ارتباطی با مشتریان اقدام کند.

      رضا دولت آبادی با اشاره به اقدامات بانک تجارت در سال حمایت از کالای ایرانی گفت: حمایت از اشتغال، تولید و کالای ایرانی همواره از برنامه‌های بانک تجارت است. پرداخت بالغ بر 65 هزار میلیارد ریال به بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی، پرداخت بیش از دو هزار میلیارد ریال و تخصیص تعداد 7851 فقره تسهیلات به کمیته امداد، بهزیستی، مشاغل خانگی و اشتغال فراگیر، اختصاص بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های کوچک و زودبازده و پرداخت 671 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در شش ماهه نخست سال جاری گوشه‌ای از این حمایت‌ها به شمار می‌رود.

      مدیرعامل بانک تجارت در پایان ضمن تقدیر از اعتماد سهامداران به مجموعه بانک تجارت گفت: آمار گواه این است که تا اینجای کار عملکرد مثبتی را در کنار مشتریان، سهامداران و همکارانم ثبت کرده‌ایم. اما برای دستیابی به هدف نهایی نیاز به تلاش افزون تر در زمستان پیش رو و در سال آتی داریم، تا در کنار هم، کارنامه شایسته تحسین را به جای بگذاریم و یقین دارم که مجموعه بانک تجارت با تداوم پیگیری و کوشش بالاتر از قبل، نتیجه ارزشمند کار خود را در تراز مالی سال خواهد دید.