بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۹/۱۳|
      تعداد بازدید: 753
      وزیر اقتصاد در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه تاکید کرد؛
      تحقق کامل و واقعی بیمه الکترونیکی درکشور مطابق با تحولات ضروری است
      وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه که با شعار صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات برگزار شد، تاکید کرد: در توسعه زیر ساختها باید به سمتی برویم که بیمه الکترونیکی به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

       به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این همایش که با حضور معاون اول رئیس جمهور و فعالان صنعت بیمه کشور برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: از اوایل دهه هشتاد برنامه ریزی برای پیاده سازی بیمه الکترونیکی آغاز شد و امروز با توجه به تحولاتی که داشتیم این فرآیند باید سرعت بیشتری بگیرد.
      وی با اشاره به وجود یک حرکت رو به جلو و امید بخش در این حوزه تصریح کرد: تا قبل از پایان دولت دوازدهم باید به سطح استانداردهای موجود دنیا در حوزه بیمه های الکترونیکی برسیم و پا به پای تحولات نوی دنیا جلو برویم.
      وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت بیمه و نقش آنرا در رشد بسنجیم باید عمیق تر و دقیق تر آنرا مورد بررسی قرار دهیم، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مواقع مختلف به دلیل تحریم ها و فشارهای خارجی مخاطراتی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بوجود آمد که در تمام این برهه ها نقش بیمه ها در پوشش این دغدغه ها و نااطمینانی های غیرقابل کنترل بیشتر احساس می شد.
      دژپسند با تاکید بر اینکه باید نقش صنعت بیمه را در توسعه پررنگ تر کنیم، گفت: سرمایه گذاران و تولیدگران از جمله ارکان مهم و جدی اقتصاد هستند و نمی توانیم آنها را رها کنیم.
      وی یکی از راهکارهای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدگران را بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و افزود: باید احساس امنیت و مالکیت وجود داشته باشد و چیزی که این احساس و ادراک را ایجاد می کند پوشش های صنعت بیمه است.
      وزیر اقتصاد با اشاره به نقش هسته های اندیشه ورزی در توسعه و بروز شدن صنعت بیمه کشور تاکید کرد: باید از ظرفیت دانشگاهها، اساتید و دانشجویان به نحو مطلوب استفاده کنیم و پژوهشکده بیمه بعنوان حلقه واسط بین بیمه و دانشگاه، از این پتانسیل بعنوان یک بال جدی در نوآوری و افزایش ظرفیت پژوهشکده استفاده کند.
      دکتر دژپسند در ادامه گفت؛ در صنعت بیمه، مهم این است که بتوانیم به اهداف مان دست پیدا کنیم، بدون اینکه منجر به توسعه تشکیلاتی و افزایش هزینه های آن شود، زیرا کاهش هزینه ها، یکی از اهداف مهم صنعت بیمه کشور محسوب می شود.
      وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از راهکاری اصلی تحقق اهداف صنعت بیمه، "خصوصی سازی" و نه صرفا "واگذاری" است، اعلام کرد: من حامل این خبر خوش هستم که بنا بر لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مصوب هیات وزیران، باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز نیز در سال آینده واگذار می شود.
      وی تاکید کرد: واگذاری ها در همه حوزه ها، از جمله صنعت بیمه، باید به نحوی صورت گیرد که بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه، احساس تولیت پیدا کند.
      وزیر اقتصاد گفت: حرکت به سمت تنوع و تکثر خدمات بیمه ای و استفاده از قابلیت های علمی، فنی و تکنولوژیک دانشگاه ها و بخش خصوصی، تنها راه تحقق ضریب نفوذ هفت درصدی بیمه ها در کشور است که در برنامه ششم توسعه، پیش بینی شده است.
      وی تصریح کرد: این امر، هرگز با تک رشته ای و اجباری کردن برخی بیمه ها رخ نمیدهد، بلکه ما نیازمند تجهیز صنعت بیمه، تنوع و تکثر موضوعی و رشته ای و کاهش هزینه های آن هستیم.
      دژپسند با تاکید بر لزوم استفاده موثر از صنعت بیمه برای رشد و توسعه کشور، یکی از دلایل عدم موفقیت ما در این امر را، جذاب نبودن این موضوع برای دست اندرکاران بیمه ای خواند و گفت: معتقدم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی می تواند برای کوتاه مدت، از شرکت های بیمه ای در برخی امور، حمایت کند.
      وزیر اقتصاد گفت: باید از خودمان بپرسیم، چرا وقتی یک صنعت در کشور با مشکل مواجه می شود، توجه همه به آن جلب می شود ولی کسی مشکلات صنعت بیمه را چندان جدی نمیگیرد؟
      وی تصریح کرد: پاسخ این سوال این است که صنعت بیمه هنوز نتوانسته خودش را ملکه ذهن مردم کند و این مشکلی است که باید ما به دنبال راهکاری برای حل آن باشیم.