بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸|
      تعداد بازدید: 2562
      نشست هم اندیشی بانک مرکزی با سپرده گذاران تشکیلات منحله البرز ایرانیان
      بانک مرکزی درراستای ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز، مشروح اقدامات انجام شده درخصوص تشکیلات منحله" البرزایرانیان" را در گزارشی تفصیلی ، به همراه پاسخ سوالات احتمالی مخاطبان منتشر کرد.

       به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، بانک مرکزی روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه نشستی به منظور هم اندیشی با سپرده گذاران تشکیلات منحله البرز ایرانیان برگزار و گزارشی تفصیلی در این خصوص به شرح ذیل منتشر کرد:

      -          پس از عدم توانایی تشکیلات البرزایرانیان (موسوم به آرمان) نسبت به ایفای تعهدات خود در قبال سپرده‌گذاران، مسئولیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تشکیلات البرز ایرانیان توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بانک تجارت واگذار شد.
      -          نظر به عدم نقدشوندگی دارایی‌های تعاونی مذکور با تخصیص خط اعتباری بانک مرکزی، حدود ۹۷ درصد از تعداد سپرده‌گذاران تعاونی تاکنون تصفیه حساب شده‌اند.
      -          برهمین اساس پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد ریال و همچنین پرداخت یک میلیارد ریال به هر سپرده‌گذار دارای سپرده‌ بیش از یک میلیارد ریال صورت گرفت است.
      -          شایان‌ذکر است نرخ سود نامتعارف سپرده‌ها از زمان افتتاح حساب تا تاریخ ۱۳۹۶.۰۵.۱۱ به ۱۵ درصد تعدیل شد و سودهای سپرده کمتر از ۱۵ درصد در بازه زمانی یادشده، مطابق قرارداد به قوت خود باقی هستند.  
       
       
       
       
      همچنین در ادامه به پاسخ اهم سوالات اشاره می‌شود:
       
      ۱. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که مدارک مربوط به سپرده خود، منجمله دفترچه حساب را مفقود  کرده اند؛
      پاسخ: بانک تجارت پس از کنترل منشاء واریز سپرده و اخذ سفته (معادل مبلغ قابل پرداخت به مشتری) نسبت به پرداخت وجه سپرده طبق قاعده جاری اقدام می کند.
       
      ۲. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که بخشی از موجودی حساب ایشان توسط تعاونی منحله مسدود شده است؛
      پاسخ: بانک تجارت موضوع را بررسی و براساس مستندات و اطلاعات، اقدام لازم را به‌عمل می‌آورد.
       
      ۳. درخصوص مطالبات سایر اشخاص از تعاونی منحله که در سرفصل بستانکاران ثبت شده و بلاتکلیف می‌باشند؛
      پاسخ: بانک تجارت پس از بررسی اسناد مثبته و اطمینان از وجود بدهی، اقدامات لازم را برای پرداخت بدهی‌ها طبق روال پرداخت سپرده‌ها صورت می‌دهد.
       
      ۴. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که مشخصات ثبتی آن‌ها با آنچه در سیستم تعاونی ثبت شده دارای مغایرت می‌باشد؛
      پاسخ: بانک تجارت پس از بررسی‌های لازم و رفع مغایرت، اقدامات لازم را طبق روال پرداخت سپرده‌ها انجام می‌دهد.
       
      ۵. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که صاحب حساب فوت شده است؛
      پاسخ: بانک تجارت مطابق قوانین اقدام می کند.
       
      ۶. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که از اتباع بیگانه می‌باشند؛
      پاسخ: درصورت احراز هویت مشتری و حصول اطمینان از سپرده‌گذار بودن ایشان، عدم انجام اقدامات متقلبانه و عدم پولشویی،‌ بانک تجارت طبق قوانین و مقررات جاری مربوط به اتباع بیگانه اقدام  می کند.
       
      ۷. درخصوص حساب‌های مربوط به نیروی انسانی تعاونی اعتبار منحله؛
      پاسخ: بانک تجارت پس از حصول اطمینان از متعارف بودن حقوق و صحیح بودن منشاء واریزی وجوه به حساب پرسنل، طبق قاعده جاری تصفیه با سپرده‌گذاران اقدام می کند.
       
      ۸. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که دارای سپرده مدت دار به صورت پرداخت سود در سررسید می‌باشند؛
      پاسخ: بانک تجارت سود سپرده ایشان را تا تاریخ ۱۳۹۶.۰۵.۱۱ تعدیل و محاسبه و طبق قاعده جاری تصفیه با سپرده‌گذاران اقدام می کند.
       
      ۹. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که از تعاونی منحله تسهیلات دریافت نموده‌ و بدهی ایشان سررسید نگردیده و متقاضی تصفیه بدهی و دریافت سپرده می‌باشند؛
      پاسخ: بانک تجارت پس از کسر سود سال‌های آتی تسهیلات از بدهی مشتری، نسبت به تعدیل و تصفیه حساب با مشتری طبق قاعده جاری اقدام می کند.
       
       
      ۱۰. درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که سپرده آن‌ها وثیقه تسهیلات قرار گرفته است؛
      پاسخ: با درخواست مشتری، بانک تجارت پس از کسر سود سال‌های آتی تسهیلات از بدهی مشتری، نسبت به تعدیل و تصفیه حساب با مشتری طبق قاعده جاری اقدام می کند.
       
      ۱۱.  درخصوص آن‌دسته از مشتریانی که اقدام به خرد کرد حساب سپرده خود کرده اند.
      پاسخ: بانک تجارت پس از تجمیع حساب سپرده، طبق قاعده جاری تصفیه با سپرده‌گذاران اقدام می کند.