بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۰۵|
      تعداد بازدید: 730
      همکاری وزارت اقتصاد و بانک تجارت در برگزاری سمینار تخصصی بانکداری اسلامی
      وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک تجارت با همکاری دانشگاه مفید اقدام به برگزاری سمینار تخصصی بانکداری اسلامی در سال آینده می نمایند .

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت در نشست مشترک کمیته بانکداری اسلامی بانک تجارت ، مسئولین حوزه بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات علمی دانشگاه مفید برگزار شد مهمترین مباحث مربوط به راهکارهای توسعه و تعمیق بانکداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با برگزاری یک سمینار تخصصی ویژه با حضور اساتید برجسته این حوزه از کشورهای اسلامی ، امکان بسط و پیشبرد آخرین دستاوردها و دیدگاه های نوین مرتبط با بانکداری اسلامی در کشور ایجاد شود .
      این سمینار را وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک تجارت را در سال 1393 به صورت مشترک و با همکاری دانشگاه مفید برگزار خواهند کرد و قرار است از کلیه کارشناسان و صاحبنظران موضوعات مختلف بانکداری اسلامی دعوت شود تا مقالات خود را به این همایش ارسال کنند.
      گفتنی است بانک تجارت از ابتدای سال 1391 اقدام به تشکیل هسته مطالعات راهبردی بانکداری اسلامی نموده تا شرایط لازم برای هماهنگی و سرعت بخشیدن به اقدامات این بانک در حوزه بانکداری اسلامی فراهم آید. هدف از تشکیل این کمیته بازنگری در نحوه اجرای عقود بانکداری بدون ربا و رفع اشکالات آن بوده است. این کمیته ضمن نظارت بر چگونگی اجرا و تطبیق حوزه نظری مباحث بانکداری اسلامی، زمینه انطباق فعالیت‌های جدید بانک تجارت با معیارهای بانکداری اسلامی را فراهم می آورد.