بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۱۶|
      تعداد بازدید: 1387
      نگاهی به «چشم انداز فنآوری های پیشرفته در بازارهای جهانی»در بانک تجارت
      با همکاری شرکت تامین سرمایه کاردان و روابط عمومی بانک تجارت همایش "چشم انداز فنآوری های پیشرفته در بازارهای جهانی، فرصت‌ها و چالش‌ها برای ایران " برگزار شد.

       به گزارش روابط عمومی، در این همایش که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و هیات عامل، جمعی از مسئولین بانک‌ها و فعالان بازار سرمایه برگزار شد دکتر مستشاری مدیر شبکه جهانی شهرهای هوشمند و مشاور ارشد برنامه‌های توسعه سازمان ملل متحد طی سخنانی به معرفی آخرین پیشرفت‌ها در زمینه‌های فناوری‌های مهم رو به رشد در عرضه‌های مختلف فناوری در افق زمانی 2015 تا 2020 پرداخت.

      وی ابتدا مبانی علمی ارزیابی تحولات فنآوری را معرفی کرده و سپس به توسعه چشمگیر فناوری‌هایی نظیر دستگاه‌های همراه پوشیدنی، چاپگرهای سه بعدی، خانه ها و شهرهای هوشمند، بازی‌های کامپیوتری حسگر محور و .... اشاره کرد و افزود: آگاهی از تحولات فنآوری جهانی برای سیاستگذاری های ایران در سطح عمومی و جهت‌گیری بخش خصوصی در این راستا در توسعه کسب و کار تجاری مهم می‌باشد.
      دکتر مستشاری خاطرنشان ساخت: گمان می‌رود که در دهه آینده فنآوری های متفاوت با محوریت فنآوری اطلاعاتی در عرضه کالاها و خدمات ویژه‌سازی شده برای نیازهای فردی (در مقایسه با تولید انبوه) حرکت خود را با سرعت بیشتری ادامه دهند و نباید فراموش کنیم که هماهنگ‌سازی سرمایه، نیروی انسانی و دانش فنی برای نوآوری و تسخیر بازارهای بین‌المللی در زمینه تعدادی از فنآوری های پیشرفته یاد شده ضروری و عملی است.
      در پایان این همایش جلسه پرسش و پاسخ فعالان بازار سرمایه با دکتر مستشاری برگزار شد و شرکت کنندگان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مطرح شده در این سخنرانی پرداختند.
      گفتنی است دکتر علی مستشاری فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی شیمی بوده و دارای مدارک کارشناسی ارشد در مهندسی تکنولوژی از دانشگاه نبراسکا و کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه MIT می‌باشد.