بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴|
      تعداد بازدید: 1929
      رشد سه برابری فروش املاک مازاد بانک تجارت در طرح ضربتی
      بانک تجارت طی یک ماه اخیر با اجرای طرح ضربتی فروش املاک تملیکی و مازاد خود، به رشد سه برابری این شاخص دست یافت.

       به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، ماده 16 قانون رفع موانع تولید بر بانک‌ها تکلیف کرده است تا در راستای رونق اقتصادی و افزایش توان پرداخت تسهیلاتی خود، سالانه یک سوم از املاک مازاد بانک‌ها فروخته شود.

      رضا دولت‌آبادی پس از تصدی سمت مدیریت عاملی بانک تجارت، مهم‌ترین محورهای عملیاتی این بانک تا پایان سال جاری را «تجهیز منابع»، «وصول مطالبات» و «فروش املاک مازاد و تملیکی» اعلام کرد. به همین منظور تسریع در فروش املاک مازاد در فهرست اولویت‌های عملیاتی بانک تجارت در کوتاه‌مدت قرار گرفت و طرح ضربتی فروش املاک مازاد و بنگاه های تملیکی از دی ماه سال جاری به اجرا درآمد.

      بر این اساس با اجرای طرح ضربتی از ابتدای دی ماه سال 96 ، فروش املاک مازاد در تهران رشد سه برابری داشته و این شاخص در سایر استانها به 9 برابر رسیده است. همچنین املاک فروخته شده تملیکی در تهران از آغاز طرح ضربتی رشدی برابر با 9 ماهه ابتدایی سال داشته و در بخش املاک و بنگاه‌های تملیکی سایر استان ها نیز شاهد رشد 7 برابری این شاخص هستیم.

      دستور صریح رئیس‌جمهور و تاکید وزیر اقتصاد بر واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها، همچنین رونق غیر تورمی در بخش مسکن در چند ماه گذشته و رشد شاخص کل بورس طی ماههای اخیر این نوید را می‌دهد که بانک‌ها در ما‌ه‌های پیش رو با واگذاری املاک و مستغلات مازاد خود و همچنین بخشی از سهام خود در شرکت‌های بورسی، بخشی از نقدینگی موردنیاز برای پرداخت تسهیلات بانکی بخش‌های مولد اقتصادی را تامین کنند.