بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۹/۱۳|
      تعداد بازدید: 849
      حضور فعال بانک تجارت در اولین همایش صندوق توسعه ملی

      اولین همایش صندوق توسعه ملی با حضور فعال بانک تجارت در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

       

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت دکتر فلاح مدیرعامل بانک تجارت در این همایش با ارائه و شرح مقاله‌ای با موضوع "تخصیص بهینه درآمدهای نفتی در راستای توسعه متوازن و پایدار" به ارائه راهکارهایی در این حوزه پرداخت.

      دکتر فلاح در سخنان خود از نفت به‌عنوان یک سرمایه ملی نام برد و گفت: برای اینکه درآمدهای نفتی بالاترین بازدهی و خلق ارزش را در یک جریان مستمر و دائمی داشته باشد باید با استفاده از این سرمایه در حوزه تولید دانش و مهارت‌های کشور، این درآمد را تبدیل به ظرفیت‌های اجتماعی و بنیادین اقتصادی نمود؛ به‌نحوی که همگان بتوانند از آن استفاده کنند و از رضایتمندی و رفاه ناشی از آن به‌صورت پایدار و مداوم بهره‌مند شوند.

       مدیرعامل بانک تجارت افزود: مازاد درآمدهای نفتی باید تبدیل به سرمایه‌های انسانی، و سرمایه اجتماعی کنیم و برای این کار می‌توان روی آموزش، بنگاههای دانش‌بنیان و حمایت از نهادسازی‌های لازم برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) بنگاه‌ها تاکید نمود و نیز برای تبدیل این درآمدها به سرمایه اجتماعی، بیمه‌های بیکاری و سایر سیاست‌های اجتماعی ناظر بر عدالت اجتماعی باید گسترش یابد.

      همایش صندوق توسعه ملی که با عنوان " ثروت ملی – توسعه پایدار" در روزهای 12 و 13 آذر ماه در سالن همایش‌های صداوسیما و با حضور رحیمی معاون اول رییس جمهور، وزیران نفت، اقتصاد و صنعت-معدن-تجارت و مدیران ارشد بانک‌های عامل در این صندوق برگزار شد به بررسی عملکرد 2 ساله این صندوق و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی آن پرداخت.

      گفتنی‌است پیش ازاین بانک تجارت با امضاء قراردادی با صندوق توسعه ملی، عاملیت 2 میلیارد دلاری این صندوق را عهده‌دار شده است.