بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۳/۲۴|
      تعداد بازدید: 1052
      مشتریان بانکها کارنامه اعتباری شان را از بانک تجارت دریافت کنند

      بانک تجارت امکان دریافت کارنامه تسهیلات دریافتی برای همه مشتریان حقیقی و حقوقی شبکه بانکی را در شعب خود فراهم آورده است .

      محمدرضا غفوری رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت روز دوشنبه با بیان این خبر اظهار داشت : بانک تجارت فعالترین بانک کشور در ارائه اطلاعات به سامانه رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها بوده و امکان دسترسی به امکانات این سامانه در کلیه شعب این بانک برای هموطنان فراهم آمده است .

      رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت خاطر نشان ساخت : برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران کلیه مشتریان شبکه بانکی که سابقه دریافت تسهیلات از هریک از بانکها را دارند می توانند با مراجعه به شعب بانک تجارت رکورد اعتباری خود طی سه سال گذشته را دریافت کنند . ارائه این خدمات به مشتریان تنها در قبال دریافت کارمزد صورت می گیرد و البته این اطلاعات فقط در اختیار شخص مشتری یا نماینده حقوقی وی قرار می گیرد .

      غفوری در ادامه در خصوص مزایای متقابل ارائه این خدمت افزود : مشتریان شبکه بانکی کشور با مشاهده سوابق تسهیلات دریافتی خود به صورت شفاف، اعتماد بیشتری به عملکرد شبکه بانکی پیدا می کنند و اطمینان خواهند داشت که مبنای همه قضاوت ها و تصمیمات ، اطلاعات درستی است که بدون اعمال سلیقه و بصورت نظام مند از سیستم استخراج می شود . برای بخش های تصمیم گیرنده در اعطای تسهیلات بانک نیز این امکان ایجاد می شود که با مشاهده گزارش سوابق اعتباری مشتری و نحوه بازپرداخت تسهیلاتی که وی قبلا دریافت کرده است قضاوت مناسبی از رفتار وی در ایفای تعهدات داشته باشند .

      گفتنی است شرکت رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها از سال 85 با هدف بهبود روندهای ارائه تسهیلات و کاهش معضل مطالبات معوق در نظام بانکی تشکیل شد . این شرکت  در قالب یک سامانه متمرکز فعالیت نموده و دارای ماهیت حقوقی متمایز از نظام بانکی کشور است . سوابق کلیه تسهیلات پرداختی به مشتریان از ابتدای سال 88 در این سیستم ثبت شده و طی سه سال گذشته برای 15 میلیون مشتری حقیقی و حقوقی بانکها فایل اعتباری و قریب به 24 میلیون رکورد از تسهیلات پرداختی بانکها ثبت شده است‌. هم اکنون 20 هزار شعبه معادل 95 درصد کل شعب نظام بانکی بصورت آنلاین به سامانه گزارشگری رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها متصل هستند.