بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۱/۱۶|
      تعداد بازدید: 2597
      تائید چشم انداز مثبت مالی بانک تجارت توسط Capital Intelligence
       

      یکی از معتبرترین موسسات مالی بین المللی برای دومین سال متوالی توانمندی بانک تجارت در ایفای تعهدات و مواجهه با ریسک را موردتائید قرار داد و چشم انداز مالی این بانک را "مثبت" ارزیابی نمود.

       به گزارش روابط عمومی بانک تجارت موسسه Capital Intelligence که یکی از چهار موسسه برتر رتبه بندی در جهان است در گزارش اخیر خود ضمن اعطای رتبه هایB  و BB- ، چشم انداز مالی بانک تجارت را مثبت و باثبات توصیف نموده است.

      در گزارش انتشار یافته از سوی موسسه Capital Intelligence موضوع افزایش سرمایه بانک در سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و به مشارکت گسترده سهامداران در برنامه افزایش سرمایه از محل سود تقسیم شده و فروش دارایی های غیرعملیاتی برای تحقق برنامه افزایش سرمایه بانک اشاره شده است. این گزارش بر استمرار تعهد بانک به تحقق نسبت کفایت سرمایه از طریق افزایش آن تاکید دارد.

      سهم قابل توجه از منابع بازار پول کشور، ترکیب مناسب منابع سپرده ای و دسترسی به منابع مالی بین المللی علیرغم تحریم های موجود از جمله  نقاط قوت بانک تجارت بوده که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است. گزارش موسسه CI همچنین روند بهبود مستمر وضعیت مالی بانک و تطابق عملیات بانک با استانداردهای بین المللی رامورد تائید قرار داده است. 

      در گزارش منتشره توسط موسسه Capital Intelligence از بانک تجارت بواسطه میزان دارایی هایش به عنوان یک بانک بزرگ و مهم براساس شاخص های بین المللی یاد شده است. افزایش سود عملیاتی بانک تجارت بواسطه افزایش درآمد ناخالص و کنترل بهینه هزینه ها از جمله نکات مهم این گزارش است .

      موسسه Capital Intelligence امسال نیز رتبهB  را در کوتاه مدت و رتبه B+ را به لحاظ توان مالی با چشم اندازی رو به بهبود به این بانک اعطاء کرده است. رتبه B (در کوتاه مدت) بیانگر آن است که بانک تجارت از ظرفیت کافی جهت ایفای به موقع تعهدات مالی خود برخوردار است. کسب رتبه B+ در حوزه توان مالی نیز نشانگر ساختار مالی مناسب این بانک برای مواجهه با ریسک است.

       همچنین در بلنـدمدت این بانک توانستـه با کسب رتبه BB- برای دومیـن سال به بالاترین جایگاه ممکن با توجه به ریسک کشور (BB-) دست یابد، چرا که موسسات رتبه بندی جز در موارد خاص به بانکها و موسسات، رتبه ای بالاتر از رتبه ریسک کشور موردنظر اعطاء نمی کنند.

      از جمله مزایای کسب این رتبه برای بانک تجارت می توان به تسهیل امکان گسترش شبکه شعب خارج از کشور ، تقویت روابط کارگزاری با بانکهای خارجی، امکان اخذ خطوط اعتباری از بانکهای خارجی با نرخ مناسب و انتشار اوراق بهادار خاصه صکوک با نرخ مناسب اشاره کرد. همچنین کسب رتبه B+ که نشان دهنده مناسب بودن وضعیت ریسک اعتباری بانک است که می تواند به افزایش ارزش سهام بانک تجارت و امکان خرید سهام این بانک توسط سرمایه گذاران خارجی منجر شود.

      شایان ذکر است بانک تجارت در سال 1388 به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای تجاری کشور در بازار بورس تهران پذیرفته شد. سرمایه بانک در سال گذشته 1389 از 10437میلیارد ریال به 13568میلیارد ریال افزایش یافت .