بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱|
      تعداد بازدید: 2818
      بانک تجارت برنامه محور و انعطاف پذیر
      مدیرعامل بانک تجارت برنامه های این بانک برای توسعه خدمات و نقش آفرینی موثرتر در بازار های پولی و مالی کشور را تشریح کرد.

       به گزارش روابط عمومی بانک تجارت محمدابراهیم مقدم نودهی روز یکشنبه بیست و یکم آبانماه در گفتگویی با اشاره به  اینکه برنامه محوری توام با پویایی و انعطاف پذیری در قبال تحولات و چالشها ، در بانک تجارت نهادینه شده است یادآورشد : یکی از برنامه های اصلی ما ، تکمیل سبد خدمات مالی بانک با هدف تامین نیازهای بنگاه های اقتصادی در راستای ارزش آفرینی و افزایش رضایت مشتریان است . بر همین اساس از دوسال پیش تاکنون سوپرمارکت مالی بانک کامل تر شده و اکنون می توان گفت که بخش های مختلف تشکیل دهنده  آن می توانند طیف گسترده ای از خدمات ویژه بانکداری شرکتی را به مشتریان بزرگ بانک ارائه نمایند . این اطمینان را به سپرده گذاران و سهامداران عزیز بانک می دهیم که بانک تجارت فرآیند تقویت و توسعه سوپرمارکت مالی خود را با هدف ارزش آفرینی برای مشتریان و تحصیل سود مورد انتظار ذینفعان همچنان با قوت ادامه خواهد داد.

      مقدم با ارائه آمار تسهیلات اعطایی بانک تجارت در بخش های مختلف اقتصاد کشور گفت : تا پایان شش ماهه نخست سالجاری مانده تسهیلات بانک تجارت در بخش صنعت و معدن 166721 میلیارد ریال ، بخش مسکن و ساختمان 136931 میلیارد ریال ،  بخش کشاورزی  87128 میلیارد ریال ،  بخش صادرات 7694 میلیارد ریال و بخش بازرگانی و خدمات به 80118 میلیارد ریال رسیده است ، ضمن آنکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 12206 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب 116774 فقره وام ازدواج و معادل 162 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از سوی شعب این بانک در سراسر کشور پرداخت شده است.

      وی همراهی با برنامه های دولت در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی را مهمترین اولویت عملیاتی بانک تجارت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : بانک تجارت امسال نیز حمایت موثر و هدفمند از بنگاه های اقتصادی مولد را با جدیت در دستور کار قرار داده و در همین راستا از ابتدای سالجاری تاکنون معادل 2835 میلیارد ریال تسهیلات به 243 بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط پرداخت نموده است ، ضمن آنکه می کوشیم با افزایش سود بانک از طریق ارتقاء سطح خدمات و صرفه جویی در هزینه ها ، نمونه کامل یک بنگاه اقتصادی موفق در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی باشیم.

      مدیرعامل بانک تجارت به برنامه این بانک برای افزایش تنوع سبد خدمات با محوریت بانکداری الکترونیک اشاره و خاطرنشان ساخت : در سالجاری شاهد نهایی شدن و پیاده سازی سامانه بانکداری مجازی در سایت اینترنتی بانک تجارت بودیم که امکان دسترسی کاربران به طیف گسترده ای از خدمات بانکداری غیرحضوری را به صورت متمرکز فراهم می آورد . همچنین در راستای افزایش قدرت خرید هموطنان گرامی و رونق کسب و کار صاحبان مشاغل اقدام به راه اندازی شبکه خرید و فروش اقساطی کالا و خدمات در قالب "طرح آسان خرید" نموده ایم . وی همچنین افزود : هم اکنون بانک تجارت با برخورداری از 3857 دستگاه خودپرداز ، 304000 دستگاه POS فروشگاهی و 1785 درگاه پرداخت اینترنتی طیف گسترده ای از خدمات بانکداری الکترونیک را به هم میهنان ارائه می کند ، ضمن آنکه تعداد کاربران اینترنت بانک تجارت به بیش از چهارمیلیون نفر ، تعداد کاربران موبایل بانک به شش میلیون و سیصدهزار نفر و تعداد کاربران تلفنبانک تجارت به سه میلیون و هشتصدهزار نفر رسیده است .

      مدیر عامل بانک تجارت در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای بهبود رفاه مردم و بمنظور بازسازی ناوگان تاکسی های فرسوده نیز تاکنون 16.249 دستگاه تاکسی فرسوده در سطح کشور با تسهیلات بانک تجارت نوسازی شده که مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش به 3.250 میلیارد ریال بالغ می شود.

      وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات این بانک را در حوزه بانکداری بین الملل تشریح کرد و افزود:بانک تجارت همچنان بعنوان بانکی پیشرو بخش عمده فعالیت های حوزه بانکداری بین الملل را در شبکه بانکی عهده دار می باشد و در این راستا از ابتدای سالجاری با گشایش 1510 فقره اعتبار اسنادی به ارزش 1054 میلیون دلار و صدور  178 ضمانتنامه ارزی به ارزش 187 میلیون دلار در خدمت صاحبان کسب و کار و هموطنان عزیز بوده است. وی همچنین از برقراری روابط کارگزاری با 85 بانک خارجی پس از اجرای توافق هسته ای خبر داد و افزود : مشارکت بانک تجارت در قراردادهای تامین مالی مشترک با بانکهای خارجی همچون اوبربانک اتریش ، اگزیم بانک کره جنوبی و دانسکه بانک دانمارک شرایط مناسب تری را برای ارائه تسهیلات به شرکتهای ایرانی در قالب قراردادهای فاینانس فراهم می آورد.

      مقدم در خاتمه با اشاره به عزم جدی این بانک در ایفای مسئولیت های اجتماعی با محوریت محیط زیست گفت : در همین راستا بانک تجارت تامین مالی طرح تعویض 16 هزار تاکسی فرسوده و خرید 200 دستگاه اتوبوس جدید در شهر تهران را عهده دار شده است ، ضمن آنکه این بانک تامین مالی خطوط یک و چهار متروی تهران را نیز عهده دار بوده است . وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک تاکنون 29 مدرسه و پنج خانه بهداشت در استانهای مختلف کشور احداث کرده است یادآور شد : بانک تجارت همچنان پروژه تاسیس و تکمیل مدارس و خانه های بهداشت جدید در استان های کمتر برخوردار کشور را با هدف توسعه فرصت های آموزشی و دسترسی هموطنان به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب را با جدیت در دستور کار دارد .