بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۴/۳۱|
      تعداد بازدید: 5157
      برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورتهای مالی بانک تجارت
      با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت ، صورتهای مالی بانک تجارت منتهی به 30 اسفند 1395 به تصویب رسید.

       به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، در این جلسه که عصر روز شنبه 31 تیرماه  با حضور بیش از  81 درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادارو حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست هیبت اله سمیع رییس هیات مدیره این بانک برگزار شد، سهامداران صورت های مالی منتهی به پایان اسفند 1395 را تصویب کردند .

      امیرمسعود رزازان معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مالی و پشتیبانی گزارشی از وضعیت عملکرد این بانک را به مجمع را ارائه نمود . وی در این گزارش با اشاره به اینکه تشدید رقابت در بازارپول عمدتا هزینه جذب منابع در بانک های کشور را افزایش داده است گفت : با وجود این رقابت شدید ، بانک تجارت موفق شد در سالی که گذشت منابع ریالی خود را 23 درصد افزایش دهد و این در حالی است که نرخ قیمت تمام شده پول برای این بانک حدود 2 درصد کاهش داشته است . رزازان افزود : نسبت هزینه های اداری و پرسنلی به منابع سپرده گذاران نیز روند نزولی داشته که نشان از توفیق بانک تجارت در مدیریت هزینه ها دارد . وی همچنین کاهش نسبت مطالبات و بهبود نسبت کفایت ذخایررا نیز از توفیقات مهم بانک تجارت در سال 95 عنوان کرد .
      معاون مدیرعامل بانک تجارت در ادامه تاکید کرد: در سال 1395 بانک تجارت رتبه اول تعهدات ضمانتنامه را در میان پنج بانک بزرگ تجاری کشور در اختیار داشته و بیش از 36 درصد از سهم تعهدات ضمانتنامه این پنج  بانک متعلق به بانک تجارت است . ضمن اینکه بانک تجارت با در اختیارداشتن 29 درصد از تعهدات اعتبارات اسنادی 5 بانک تجاری بزرگ کشور ، رتبه دوم را در این بخش کسب کرده است . وی در ادامه به برخی از مهم ترین دستاوردهای بانک تجارت در بازار پول کشور طی سالی مالی گذشته اشاره کرد .
      رزازان با بیان موفقیت بانک تجارت در تطبیق با استانداردهای حسابداری مورد نظر بانک مرکزی و سیستم های حسابداری بین‌المللی گفت : بانک تجارت از جمله اولین بانکهای کشور بود که با تشکیل یک کارگروه ویژه ارتقاء فرآیند تهیه صورتهای مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارش دهی مالی (IFRS) آغاز کرد. وی افزود : این بانک در سال 95 در سال موفق به برقراری روابط کارگزاری با 73 بانک معتبر خارجی شده و مذاکرات لازم برای عقد قراردادهای تامین مالی با بانک های خارجی به عمل آمده است .
      در ادامه گزارش هیات مدیره بانک تجارت به سهامداران، اهم دستاوردها و اقدامات بانک طی سال 95  همچون استقرار حاکمیت شرکتی،  تکمیل سبد خدمات و محصولات الکترونیک، ایجاد واحد تطبیق با استانداردهای بین المللی (Compliance)زیر نظر هیات مدیره بانک ، توسعه نظام جامع اعتبارسنجی مشتریان داخلی  ، سفارشی سازی برخی خدمات چون سامانه تسویه معاملات وجوه کارگزاران بازارسرمایه ، سامانه مدیریت وجوه سازمان نظام مهندسی و سامانه پرداخت های دوشناسه ای در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان ، راه اندازی باجه های ویژه توانخواهان درسراسرکشور، آموزش و توسعه سرمایه های انسانی ، بهینه سازی شبکه شعب ، ارتقا فعالیت های مسئولیت اجتماعی بانک در حوزه های مختلفی چون محیط زیست ، مدرسه سازی، توسعه بهداشت محلی و دریافت نشان سیمین مسئولیت اجتماعی کشور مورد اشاره قرار گرفت.
      در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک ارائه شد که پاسخ موارد مطروحه در آن از سوی امیر مسعود رزازان معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مالی و پشتیبانی ارائه شد . همچنین تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص صورتهای مالی و عملکرد این بانک پرداختند که توضیحات مدیرعامل بانک و دیگر اعضای هیات رئیسه مجمع را به دنبال داشت. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی ، سهامداران صورتهای مالی بانک تجارت را تصویب کردند .
      گفتنی است بانک تجارت از جمله بنگاههای اقتصادی مشمول قانون سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی است که در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1388 برای اولین بار سهام آن در بازار بورس عرضه گردید . سرمایه فعلی بانک بالغ بر 45 هزار و هفتصد میلیارد ریال می باشد و هم اینک 83 درصد آن در مالکیت سهامداران غیردولتی قرار دارد.