بانک تجارت

X

سلام

امروز چه کمکی میتوانیم به شما بکنیم؟

   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۲/۱۶|
      تعداد بازدید: 3742
      انعقاد تفاهم نامه بانکی تجارت با بانک CDB چین
      بانک تجارت و بانک CDB ، چهارمین بانک جمهوری خلق چین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

      به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ،  با حضور نمایندگان تام الاختیار بانک CDB چین این تفاهم نامه بانکی با تبادل Term Sheet (برگه شرایط اعطای تسهیلات خارجی) به امضا رسیده است. امضاء برگه فوق الذکر تضمین کننده اعطای تسهیلات به ارزش 300 میلیون دلار از طرف بانک مذکور به بانک تجارت جهت تأمین مالی و فاینانس پروژه های های تحت پوشش  شرکت مخابرات ایران است.

      بانک CDB چین چهارمین بانک برتر چین و از بانکهای تراز اول دنیا است. براساس آمار منتهی به سال 2015 ارزش کل داراییهای بانک مذکور 13 هزارمیلیارد یوان بوده است . پیش از این نیز بانک تجارت در حوزه های مختلف با بانکهای چینی مراودات بین المللی داشته است. از جمله زمینه های همکاری بانک تجارت و بانکهای چینی می توان به همکاری بین این بانک و اگزیم بانک  چین در زمینه های  فاینانس مشترک ،صدور ضمانت نامه برای پروژه هایی که توسط شرکت های ایران و چین یا کشور ثالث ،  ارائه خدمات پرداخت و فاینانس تجاری کوتاه مدت ، خرید تجهیزات و فن آوری های روز، و... اشاره کرد.

       بانک تجارت همزمان با آغاز مذاکرات کشورهای 1+5 ، اقدامات اولیه برای از سرگیری مجدد روابط کارگزاری با بانکهای خارجی و نهادهای مالی منطقه ای و بین المللی را در دستور کار قرار داد و از جمله نخستین بانکهای کشور بود که با اتصال به شبکه SWIFT، مسیر دسترسی صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی را به سیستم مالی جهانی را به سهم خود هموار ساخته است .

      گفتنی است نمایندگان ادارات خزانه داری و روابط با کارگزاران، مدیریت ریسک و حسابداری مدیریت نیز به نمایندگی از بانک در این مذاکرات حضور داشته اند.